Klantcases
Een vijf keer zo groot magazijn, en toch hetzelfde aantal logistiek medewerkers. Het nieuwste magazijn van Districenter – onderdeel van Coenen Transport – is volledig geautomatiseerd. Dankzij het Warehouse Management Systeem (WMS) van Vanboxtel lopen de processen op rolletjes.
“In ons nieuwe magazijn zijn we volledig afhankelijk van de techniek”, vertelt directeur Theo Coenen. “Maar met Vanboxtel heb ik daar alle vertrouwen in. We werken al sinds 2012 samen voor ons netwerk en de kantoorautomatisering. En omdat ik wist dat ze bij Vanboxtel ook thuis zijn in de wereld van mechanische aansturing, lag het voor de hand om voor ons nieuwe magazijn voor het Vanboxtel-WMS te gaan.”
"Alles verloopt vlekkeloos, maar samen met Vanboxtel kijken we continu hoe we de dingen nóg slimmer en beter kunnen doen." - Quote klant
De opstart van een nieuw mechanisch magazijn kan maanden duren. Maar niet bij Districenter. “Wij waren na oplevering van het magazijn in nog geen twee weken operationeel”, vertelt Theo Coenen. “We werken op advies van Vanboxtel volledig in de cloud. Hierdoor konden, nog voordat de bouw begonnen was, alle systemen al worden gekoppeld aan het Vanboxtel-WMS.” Hierdoor kon het hele logistieke proces, inclusief mechanische aansturing en transportplanning gesimuleerd worden. Er was nog geen magazijn, maar op het scherm kwamen de pallets en kranen al in beweging.
In het nieuwe warehouse is ruimte voor 24.000 pallets in de vriesopslag en 3.500 pallets in de koelopslag. “We hebben de mogelijkheid voor verdere automatisering voor automatische picking. Als we in de toekomst groeien, ontwikkelen de systemen met ons mee: het WMS is makkelijk op te schalen. Maar eerst gaan we het nog verder optimaliseren. Het magazijn is inmiddels alweer even operationeel. Alles verloopt vlekkeloos, maar samen met Vanboxtel kijken we continu hoe we de dingen nóg slimmer en beter kunnen doen. We willen maximaal gebruikmaken van de systemen.”
“In de logistieke wereld kun je je geen storingen veroorloven, zeker niet als je gemechaniseerd bent”, aldus Coenen. “We hebben de gehele techniek voor de IT aan Vanboxtel uitbesteed, met volledig beheer vanuit de cloud. Mocht er toch een storing zijn, dan hebben we 24/7 support met één aanspreekpunt.”
Wil je meer informatie over deze case en de diensten die we hebben ingezet? Neem gerust contact met ons op, dan beantwoorden wij je vragen.
Bekijk onze vacatures
Persoonlijke ontwikkeling, een familiaire no-nonsense cultuur, technische innovatie en projecten met impact staan bij Vanboxtel centraal. Onze medewerkers zijn onderdeel van de Vanboxtel-familie. Zoals in elke familie zijn wij eerlijk en open tegen elkaar, maar staan we ook altijd voor elkaar klaar. Wanneer we hard moeten werken voor succes, maar ook wanneer we dit succes kunnen vieren. Dit draagt bij aan onze duurzame samenwerking.